Učenje v skupinah
Ure predavanj: 15
Ure seminarjev: 15
Ure vaj: 0
ECTS točke: 3
Nosilec/izvajalec: prof. dr. Peklaj Cirila, prof. dr. Puklek Levpušček Melita
Teoretične osnove učenja v skupinah (kognitivne ali konstruktivistične, socio-kulturne, motivacijske teorije). Raziskave o vplivu učenja v skupinah na spoznavne, motivacijsko čustvene in socialne procese. Opredelitev različnih načinov učenja v interakciji (poučevanje vrstnikov, sodelovalno učenje, vzajemno učenje). Ključni elementi uspešnega učenja v skupinah (oblikovanje skupin, skupinska soodvisnost in posameznikova odgovornost, razvoj socialnih veščin, struktura interakcije) ter metode in strategije za njihovo oblikovanje. Možnosti uporabe dela v skupinah v šoli z otroki in mladostniki, odraslimi. Delo v skupinah z otroki s posebnimi potrebami (npr. učenci z učnimi težavami). Spodbujanje inkluzije s pomočjo dela v skupinah. Delo z odraslimi v skupinah (delo s starši, učitelji, delo s širšo skupnostjo vseživljenjsko učenje).
Računalniško podprto učenje v skupinah (CSCL – computer supported collaborative learning), možnosti in strategije uporabe v pri delu v šoli. Najpogostejše težave pri učenju v skupinah in strategije za njihovo odpravljanje.
- Peklaj, C., s sodelavkami (2001). Sodelovalno učenje ali kdaj več glav več ve. Ljubljana, DZS. COBISS.SI-ID - 111692032
- Peklaj, C. (2006). Cooperative activity and its potential for learning in tertiary education. Psihološka obzorja, 15/3, str. 37-50. COBISS.SI-ID – 3084808 http://psiholoska-obzorja.si/article?id=207
- Peklaj, C. in Vodopivec, B. (1999). Effects of cooperative versus individualstic learning on cognitive, affective, metacognitive and social processes in students. European Journal of Psychology of Education, XIV (3), 359-373. https://link-springer-com.nukweb.nuk.uni-lj.si/article/10.1007/BF031731…
- Puklek Levpušček, M., Marentič Požarnik, B. (2005). Skupinsko delo za aktiven študij. Ljubljana: CPI, FF, str. 37- 77. COBISS.SI-ID - 222787584